Potřebujte vaše firma nový impuls?
Vypadají vaše témata na poradách takto?
ZDROJ PRÁCE
Vize: "Chceme práci zaměřenou na výsledky, klademe důraz na výkon a kvalitu."
Realita: "Naši pracovníci přistupují k práci bez uvědomování si jejího smyslu, často jakoby z nouze
či donucení. Nejsou s firmou ztotožněni. Jejich práce se zaměřuje ne na kvalitu, ale na kvantitu
a úkol. Místo produktivní práce jsme zavaleni byrokracií. Donekonečna řešíme stejné problémy."
ZDROJ ČASU
Vize: "Chceme, aby čas byl užíván k naplňování firemních cílů. Chceme, aby lidé navzájem svůj čas
respektovali, přesnost je hodnotou organizace."
Realita: "Přes měření práce a time management plýtváme časem na nesmyslné činnosti. Někteří
lidé se protloukají pracovní dobou bez cíle. Nerutinní práce se u nich potkávají s pasivní rezistencí. Místo
práce vytvářejí krize, konflikty a bojují o to, kdo je vinen."
ZDROJ PENĚZ
Vize: "Chceme, aby vydělávání peněz bylo přirozeným důsledkem výkonu, kvality, důvěry zákazníků i
zaměstnanců, a příznivého obrazu podniku uvnitř i navenek."
Realita: "Plýtváme zdroji na prevenci "bubáků", kteří nenastanou, pokud si je sami nevyrobíme. A my si
je vyrábíme a pak s nimi za velké peníze bojujeme. Pak jsme nuceni k propouštění, k nízkým mzdám,
k nízké úctě k zákazníkovi a ještě nižší k dodavateli, k neetickým dohodám a zoufalým marketingovým
postupům… A platíme za to vysokou daň, přitahujeme si zaměstnance s nízkou profesní kvalifikací,
někdy i zaměstnance nepoctivé a nevýkonné. Nikdo k nám nechce nebo u nás nevydrží."
ZDROJ PROSTŘEDÍ
Vize: "Chceme třídit odpad do barevných nádob, sledovat EMS a OHSAS, očkovat proti chřipce a vyvěšovat
letáky s protidrogovou prevencí, pomýšlet před vytištěním e-mailu na životní prostředí a čas od času vyrazit
na team building."
Realita: "Už dávno třídíme odpad, sledujeme EMS a OHSAS a pomýšlíme na životní prostředí. Realizovali
jsme řadu měkkých školení a team buildingových akcí a stejně si po mailu posíláme rasistické a gender
vtipy a lidé stejně bývají nemocní, když je nejvíc potřebujeme. Vlastně ta školení našemu prostředí
nijak nepomohla."
ZDROJE LIDÍ
Vize: "Chceme udělat ze sloganu: "Lidé jsou naše největší bohatství." naplněný pojem. Právě LIDÉ jsou
tvůrci pojmů a tvůrci zdrojů. Bez lidí by žádný ze zdrojů neměl význam. Lidské zdroje jsou zdroje
optimismu, zdravé sebedůvěry, synergie, úspěchu...
Realita: "Lidi nejsou. Máme lidské zdroje práce. Lidské zdroje jsou mzdy a náklady. A taky exekuce a konflikty. Neumíme
se dohodnout, co lidské zdroje vlastně jsou. Netáhneme za jeden provaz. Neradi si to přiznáváme,
navenek je všechno v pořádku, ale naše prostředí je prostředím nedůvěry, alibismu a konkurence.
Na změnu není čas, peníze, vlastně ani lidi.
Pokus vyřešit krizi školením softskills nevyšel. Iluze řešení fungovala jen do prvního stresu."